CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tabung Sekolah:)

Friday, 22 October 2010

Tinggal Kenangan...


Masa ni arman masih minum susu botol...adik dia action jer,masa ni ingat nak ajar adik dia guna botol tapi dia tak mau...:)sbb auni menyusu direct bf ...sekarang arman 2 thn 11 bln dah tak minum botol hanya minum susu guna bekas air yang ada straw..berkat kesabaranku....memang mencabar seminggu tu mangamuk pun ada tapi tahap ok lagi..2 minggu sebelum berhenti penuh arman memang tak minum susu kalau time keluar rumah..KUIN ada buat aktiviti bercuti hari keluarga ke pangkor 2 hari 1 mlm..masa cuti tu pikir gak cmne nak bawa raga utk susu dia,adk dia memang susu badan:)erm,kesimpulannya kami tak bawa cuma spare botol jer..mlm tu ada minta,tapi kami buat tak tau jer,bagi dia mkn kuih pau..terus lena tanpa sepatah kata,bermula dari hari tu malam memang dia tak bangun dah,kalau sebelum tu kul 3,4 pg minta susu...1 episod dah selesai lega lah sikit...
Episod ke2 pula,selepas percutian tu nak dijadikan cerita seminggu tu arman demam 2 hari tak minum susu...botol depan mata pun tak mintak...masuk hari ketiga dah ok mula minta susu tapi bgtau botol hilang terus lupa masuk hari ke4 mula nak mengamuk..mula tu nak bagi juga tapi bincang dengan hubby,hubby kata kita kena teruskan sbb dah hari ke4 tak minum botol kalau bagi alamat lambat lagilah dia berhenti....:) menangis kuat minta botol tapi pujuk punya pujuk..dia nak air kotak laici 2 kotak,amboi!!!!:)balik kampung tgk sepupu dia 2 thn minum botol,teringat mula buat hal pula minta botol...pujuk punya pujuk,ajak main,lupalah sat pastu terus tido.esok tu p pekan bawa jalan2 sampai letih.....balik rumah tok,dia tido jer...
Episod terakhir balik rumah memang tak ada masalah bagi berhenti botol..ingat je sat pastu cakap botol hilang tak mengamuk dah...dengan rela hati:( arman pun minum susu dalam bekas air straw yang baru dibeli sampai ke hari ini:)
auni???????auni pun beli bekas air yang ada straw untuk dia minum nanti supaya abg dia tak teringat balik botol susu..ALHAMDULILLAH ARMAN DAH BERJAYA BERHENTI BOTOL SUSU

1 comment:

  1. salam mama arman.singgah kembali. arman dah bercerai botol ye. :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
There was an error in this gadget